sâmbătă, 27 august 2011

Festivalul internaţional de literatură de la Novi Sad




















Ăsta e afişul.
Plec mâine spre Timişoara, acolo mă voi întâlni cu Marin Mălaicu-Hondrari, şi de acolo avem tren pe la cinci dimineaţa spre Novi Sad, via Belgrad.
E aproape enervant să vezi că sârbii au câteva festivaluri internaţionale de anvergură, iar noi cam nimic. Există Festivalul Internaţional de Literatură Bucureşti, început în 2008 de Oana Boca, Vasile Ernu şi Bogdan-Alexandru Stănescu, şi Festivalul de Literatură de la Neptun-Mangalia, care e aşa de bine organizat şi de vizibil, că nici măcar un site la care să pun link n-are. Şi asta-i tot.
(Se prea poate ca din octombrie să se arate semne bune, cineva se canoneşte să facă un festival internaţional profesionist, vom vorbi mai multe atunci.)
Abia aştept să ajung la Novi Sad, am auzit numai lucruri frumoase de la Claudiu Komartin şi Dan Coman, invitaţi la festival în anii anteriori.
Până mă întorc (căci nu ştiu dacă voi avea acces la net acolo), vă las cu un poem de Duşan Vukajlovic, poate sârbul meu preferat:

Pancevo

Privesc:
Oraşul în care trăiesc ca un câine
Aşezat într-o tigaie de şes
Îşi prăjeşte cu succes Locuitorii
Casele Istoria
E plivit sistematic Peste el ninge tot mai rar
Oraşul acesta creşte Duce o viaţă sportivă
Respiră adânc Are un scaun ca la carte

Mâini pricepute îl conduc
Aici poetul nu e doar poet
căci trebuie rentabilizată colivia

În oraşul unde trăiesc ca un câine
Scriu cu mâna nesigură poeme
Privesc în urmă Departe dealurile verzi
şi roşul apus de soare
Nu există

Adieri uşoare mă crăcesc
Îmi îndoaie spinarea Îmi mângâie faţa
Înţelept În lanţ
Latru de durere

6 comentarii:

Veronica,  27 august 2011 la 14:34  

Fetivalul "Oskar Pastior" nu-l aşezăm în serie? Centrul Cultural German din Sibiu zice - într-o înşiruire a evenimentelor toamnei - ca va fi.

Radu Vancu 27 august 2011 la 15:03  

Da, ar fi tare bine să se reia, într-adevăr.
Selecţia poeţilor invitaţi era fără cusur, singura hibă cred că era mediatizarea - era loc de mai bine. Dar asta se poate rezolva, bineînţeles.

Anonim,  29 august 2011 la 10:48  

hevăgudtrip, radule! :)

Anonim,  31 august 2011 la 20:45  

De ca ma stergi?

Anonim,  2 septembrie 2011 la 17:34  

De ce mă ştergi în pumnul tău...?

Radu Vancu 3 septembrie 2011 la 13:40  

Dan Boeriu: Mulţumesc, Dan, cam aşa a şi fost. :)

Anonim: Şterg numai atacurile naşpa la persoană. Asta-i a doua oară în doi ani jumate. Prima dată mă priveau pe mine, acum pe altcineva. Mi-ar părea tare rău să ajung să moderez comentariile din cauza asta.

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS