joi, 6 octombrie 2011

Tomas Tranströmer (n. 1931), Nobel 2011

În sfârşit, un poet.
Suedez.
(Suedia n-a mai luat un Nobel pentru literatură de şaizeci de ani - mai exact din 1951, când laureat a fost Pär Lagerkvist).
Din 1996 încoace, adică de la Wisława Szymborska, Nobelul n-a mai fost luat de poeţi.
Şi încă de un poet a cărui operă încape într-un "pocket book", cum spune Peter Englund, secretarul Academiei, în interviul de după anunţarea premiului. Plus, ca argument pentru poezia lui T.T.: "you can never feel small after reading the poetry of Tomas Tranströmer".
Restul poeţimii mai are 15 ani în care să pună osul la treabă. :)

L.E. Claudiu Komartin îmi atrage atenţia că ultimul Nobel suedez e din '74 şi e de fapt două: Eyvind Johnson şi Harry Martinson. Îmi fac mea culpa, am luat datele de la Peter Englund fără să le mai verific.

2 comentarii:

zum 6 octombrie 2011 la 15:04  

sa stii ca asa am zis si eu, in sfarsit un poet! :) (unul pe care nu l-am citit, desi aud de el cel putin o data pe an de ceva vreme-ncoace. recuperez imediat, sunt tare curioasa)

Radu Vancu 6 octombrie 2011 la 15:53  

Uite, găseşti două cărţi de el la Polirom, "Pagini din cartea nopţii" (2003) şi "Taina cea mare" (2005): http://www.polirom.ro/catalog/autori/transtromer-tomas/

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS