luni, 3 octombrie 2011

Nobel 2011

Îmi aduc aminte de puştii din Suedia, de pe insula Biskops Arnö, juni scriitori de 18-19 ani care-mi vorbeau despre proza lui Cărtărescu cu privirea aia aprinsă cu care se întâmpla asta şi prin Sibiul / România anilor '90. (Azi, în buna tradiţie valahă pentru care succesul - altuia - e musai degradant, a vorbi cu aceeaşi pasiune despre Nostalgia sau Levantul sau Orbitor e de asemenea uncool...) Nu ştiu de ce am feelingul că junimea suedeză s-ar bucura dacă s-ar întâmpla minunea la fel de tare ca şi pentru Tranströmer.
Ştiu că sunt doar cam zece la sută şanse (conform Ladbrokes), dar însă totuşi: poate cineva acolo sus se gândeşte şi la fericirea bieţilor copii suedezi... :)

8 comentarii:

Micawber 3 octombrie 2011 la 18:40  

Din pacate pentru el, ca rezultat al unei atmosfere de asteptare intretinute cu prea putin realism, M. Cartarescu are toate sansele sa ajunga un soi de Gonzalv Ionescu al Nobelului, candidat etern la premiu precum eroul calinescian la catedra aceea universitara.

Radu Vancu 3 octombrie 2011 la 22:20  

Micawber: Dacă n-aţi înţeles până acum diferenţa între "candidat" şi "nominalizat", nici nu mă pot aştepta din partea dumneavoastră la spirite mai acătării...

Micawber 4 octombrie 2011 la 03:27  

@ Radu Vancu

Imi pare rau daca v-am iritat, fluierand (si) in biserica asta, dar nu era vorba de a face distinctii tehnice (care nici macar nu erau invitate de postarea dvs.), ci de a evoca, poate prea virulent pentru gustul unora, un anume gen de asteptari care bantuie (si) la noi o data pe an :)

Radu Vancu 4 octombrie 2011 la 08:44  

Micawber: Nu bântuie pe la noi, ci pe la ei - vedeţi clasamentul Ladbrokes, de pildă. Poate că ar fi fost mai bine să bântuie şi pe la noi - ar fi contat, cred, ca M.C. să fie propus oficial de către niscaiva instituţii române pentru distincţia cu pricina (aşa cum a contat implicarea Germaniei în candidatura Hertei M.) N-a fost să fie, M.C. a ajuns printre primii 10 autori cotaţi cu şanse pe cont propriu. Uitaţi-vă în ce companie e şi o să vedeţi că sarcasmul dumneavoastră nu-şi prea are rostul.
Şi n-aţi fluierat deloc în biserică (văd că vă place să credeţi asta), ci pur şi simplu aţi făcut un spirit nereuşit.

Camelian Propinatiu 5 octombrie 2011 la 12:19  

E posibil ca multi confrati, buni scriitori români, sa aiba insomnii noaptea asta, chiar la 10% sanse!

Radu Vancu 5 octombrie 2011 la 15:26  

Desigur, vorbiţi despre insomniile din solidaritate! :)

Radu Vancu 6 octombrie 2011 la 14:14  

Da, am văzut, am avut gura aurită - "Nu ştiu de ce am feelingul că junimea suedeză s-ar bucura dacă s-ar întâmpla minunea la fel de tare ca şi pentru Tranströmer." :)

Trimiteți un comentariu

Statistici

  ©Radu Vancu - Sebastian în vis - Template by Dicas Blogger.

SUS